Studievoorlichting

dinsdag 12 maart 2024
Online webinar: 13:00 - 13:45

Juridisch Engels

Het Academisch Talencentrum en de Faculteitrechtsgeleerdheid hebben een tweedaagse cursus Juridisch Engels ontwikkeld.

Deze online webinar laat u kennismaken met de cursus Juridisch Engels. Deze cursus is speciaal voor Nederlandse advocaten, notarissen en juristen.

Schrijf u nu in voor het online webinar!

Volg op dinsdag 12 maart het online webinar over Juridisch Engels.

Naar het aanmeldformulier

Over de cursus

In de eerste workshop Legal English leer je die taalfuncties die Nederlandse advocaten het meest nodig hebben: juridische inhoud en procedure uitleggen, advies geven, onderhandelen, overeenkomen en oneens zijn. We behandelen de belangrijkste valkuilen in de Engelse uitspraak. En we zorgen ervoor dat je juridisch "veilige" Engelse vertalingen hebt voor de Nederlandse termen die je in je dagelijkse praktijk nodig hebt.

In de tweede workshop Juridisch Engels breng je wat je in de eerste workshop hebt geleerd in de praktijk in een aantal korte presentaties en rollenspellen. Daarnaast krijg je een aantal tips voor het schrijven van effectieve brieven en e-mails.

Wilt u meer weten over deze cursus? Bekijk de opleidingspagina

Doelgroep

Advocaten, notarissen, (bedrijfs-)juristen, managers, etc. die zich het Engels voor juristen meer eigen willen maken of verder willen verbeteren.

Universiteit Leiden Academy

De Universiteit Leiden Academy brengt het universitair onderwijs voor professionals samen, van korte cursussen tot masteropleidingen. Onze toegewijde docenten bieden u wetenschappelijke kennis en vaardigheden die direct toepasbaar zijn in de professionele praktijk. Of u nu werkzaam bent in de wetenschap, overheid, zorg, juridische sector of het bedrijfsleven, wij hebben een opleiding die u verder helpt groeien.