Healthy University Week: Spring into action!

maandag 13 mei 2024 - vrijdag 17 mei 2024
Verschillende locaties (zie programma)

In het voorjaar begint alles weer te kriebelen: het wordt groen buiten, de dagen worden langer en overal in de natuur zien we jong leven. Het is een heerlijk seizoen om weer naar buiten te gaan, te genieten van de buitenlucht en het zonlicht. Even in beweging en weg van de vergaderkamers en beeldschermen.

Wist je dat elk half uur eventjes bewegen wonderen doet voor je brein? Daarmee werk je aan je vitaliteit en kun je het werk en bijkomende uitdagingen beter het hoofd bieden. Om dit wat makkelijker en aantrekkelijk te maken, vindt van 13 tot en met 17 mei 2024 de Healthy University week plaats met als thema: Spring into action!

We hebben weer een gevarieerd programma met sport, ontspanning, beweging en inspiratie. De activiteiten worden mede mogelijk gemaakt door het Universitair Sportcentrum en door My Daily Lifestyle via Zorg en Zekerheid. Daar waar mogelijk vinden deze activiteiten in de buitenlucht plaats. Schrijf je in en sluit je aan bij één of twee sessies en ervaar wat bewegen in de buitenlucht kan doen met je energie. Inschrijven doe je door op de link van de activiteit naar keuze te klikken.

Een deel van de activiteiten wordt ook aangeboden aan studenten.

Maandag 13 mei

08:30-09:00  Pilates
Bij Pilates doe je low impact oefeningen op een laag tempo. Hierbij gebruik je vooral je core ofwel je buikspieren. Je wordt er sterker van, maar het zorgt ook voor een betere houding en beter uithoudingsvermogen.
Hortus botanicus,
Rapenburg 73
12:00-13:00  Lunchwandeling
Neem je eigen lunch mee voor deze fijne en inspirerende lunchwandeling door het centrum van Leiden. Dit is een goede manier om in beweging te blijven tijdens een werkdag en nieuwe mensen te ontmoeten.
Start Oude UB,
Rapenburg 70

13:00-13:30  Krachttraining voor je brein
Tijdens deze inspiratiesessie doe je leuke en ludieke oefeningen in de vorm van brein “teasers” om inzicht te krijgen in hoe je brein werkt. Daarnaast worden er ontspanningsoefeningen gedaan die je op elk moment, tijdens de (werk)dag, kan doen.
Online door My Daily Lifestyle
16:00-17:00  Tennis
Tennis is een leuke, veelzijdige sport. Waar wil je aan werken? Snel afzetten om de bal te halen, hoog opspringen, een snoeiharde backhand of de perfecte opslag? Tijdens deze clinic krijg je waardevolle tips en tricks mee van een ervaren docent. Geef je alleen op of samen met collega's!
USC,
Einsteinweg 6

Dinsdag 14 mei

08:30-09:00  Yoga met Tai chi
In een veeleisende maatschappij is er vaak weinig ruimte en aandacht voor jezelf. Stress- en vermoeidheidsklachten liggen dan op de loer. Doe mee aan deze workshop waarin oefeningen vanuit Yoga en Tai Chi worden gecombineerd. Dit zorgt voor een betere balans en samenwerking tussen geest en lichaam.
Tuin Huizinga, Doelensteeg 16
09:00-09:30 Beweeg ik voldoende

Deze inspiratiesessie begint met een korte conditietest die iedereen kan doen. Binnen 2 minuten heb je inzicht in je eigen conditie. Hoeveel beweging is voldoende en hoe voeg je dit dagelijks toe? Balansoefening tijdens het tandenpoetsen? Een vitale houding op het werk? Door een aantal oefeningen die makkelijk overal gedaan kunnen worden, word je geïnspireerd en kom je in actie.

Hal oude UB, Rapenburg 70
12:00-13:00  Mindfulness
Wil je minder stress en meer focus? Met mindfulness leer je bewust te worden van je ervaringen. Door oefeningen leer je op te merken wat er gebeurt in je lichaam en in je omgeving.
Hortus botanicus, Rapenburg 73
16:00-17:00   Tennis
USC,
Einsteinweg 6

Woensdag 15 mei

KOG, Steenschuur 25
12:00-13:00  Lunchwandeling
Neem je eigen lunch mee voor deze fijne en inspirerende lunchwandeling door het centrum van Den Haag. Dit is een goede manier om in beweging te blijven tijdens een werkdag en nieuwe mensen te ontmoeten.
Start binnentuin Wijnhaven, Turfmarkt 99 Den Haag
16:00-17:00   Pilates
Voorplein PDLC, Wassenaarseweg 52

Donderdag 16 mei

08:30-09:00  Pilates
Gorlaeus, Einsteinweg 55
09:00-09:30 Krachttraining voor je brein
Beehive, Turfmarkt 104 Den Haag
12:00-13:00   Yin Yang yoga
Val jij ook makkelijk ten prooi aan stress- en vermoeidheid? Yin Yang Yoga is een combinatie van rustige en krachtige yoga en zorgt voor een betere balans en samenwerking tussen geest en lichaam.
Hortus botanicus, Rapenburg 73
16:00-17:00  Bootcamp
Met deze bootcamp werk je aan je uithoudingsvermogen en train je verschillende spiergroepen met behulp van een intervaltraining op muziek. Ook doe je loop- en sprongoefeningen en ga je aan de slag met dumbells. Deze gevarieerde aanpak zorgt voor een effectieve opbouw van cardio en kracht en levert snelle resultaten op.
Plexus binnentuin, Kaiserstraat 25

Vrijdag 17 mei

Van Steenis, Einsteinweg 2
12:00-13:00  Lunchwandeling
Neem je eigen lunch mee voor deze fijne en inspirerende lunchwandeling door het Leiden Bioscience Park. Dit is een goede manier om in beweging te blijven tijdens een werkdag en nieuwe mensen te ontmoeten.
W&N, Einsteinweg 55
13:00-13:30  Beweeg ik voldoende
Deze inspiratiesessie begint met een korte conditietest die iedereen kan doen. Binnen twee minuten heb je inzicht in je eigen conditie. Hoeveel beweging is voldoende en hoe voeg je dit dagelijks toe? Onze coach legt de vier beweegrichtlijnen uit en laat zien hoe je deze kunt toepassen. Balansoefening tijdens het tandenpoetsen? Een vitale houding op het werk? Door een aantal oefeningen die makkelijk overal gedaan kunnen worden, word je geïnspireerd en kom je in actie.

Online door My Daily Lifestyle

Gratis sporten bij het USC

Tijdens deze week is het bij het Universitair Sportcentrum Open sportweek. Dit houdt in dat iedereen gratis kan sporten bij alle vestigingen van het USC van 13 tot en met 19 mei. Ook kun je in deze periode een zeer voordelig zomerabonnement afsluiten bij het USC!