Regenbooglunch

2311ES Leiden
Zaal
Student Living Room

Binnenkort is het de Internationale Dag tegen Homofobie, Bifobie en Transfobie (IDAHOBIT), op 17 mei! Deze dag staat in het teken van liefde verspreiden, stereotypen doorbreken en het vieren van de diverse identiteiten op onze faculteit.

Dit jaar organiseren we iets speciaals om IDAHOBIT te vieren: een Regenbooglunch en Queer Boekenruil!. Naast het eten hopen we de kans te bieden om LGBTQ+ literatuur te ruilen met medestudenten!

Onze Regenbooglunch is van 12.00 tot 14.00 uur in de studentenwoonkamer, en iedereen is welkom om langs te komen! Het eten is wie het eerst komt, wie het eerst maalt, maar we hopen genoeg te hebben voor iedereen! We hopen dat je met ons meedoet om deze belangrijke dag te vieren!

En laten we de Queer Boekenruil niet vergeten! Het idee is dat als je wilt, je een boek kunt meenemen dat je hebt gelezen over een queer onderwerp, zodat je het kunt ruilen met iemand anders. Dit is niet verplicht om aan de regenbooglunch deel te nemen, maar het zou geweldig zijn als we een leuke ruil op gang kunnen brengen. Dus, ga door je boekenplank en breng een goed boek mee om te delen met iemand anders!

Natuurlijk gaat IDAHOBIT niet alleen over plezier en spelletjes - het is ook een tijd om te reflecteren op de vooruitgang die we hebben geboekt en het werk dat nog voor ons ligt in de strijd voor gelijkheid en acceptatie. Terwijl we genieten van onze Regenbooglunch en ons verdiepen in geweldige queer lectuur, laten we ook een moment nemen om de veerkracht en kracht van de LGBTQ+ gemeenschap te eren.