Lezing | Rondleiding

Rondleiding opgraving Valkenburg (Zuid-Holland)

woensdag 22 mei 2024
Bezoekadres
Kooltuinweg, Valkenburg (ZH)
Zaal
Bij de keet

Op woensdagmiddag 22 mei is er de mogelijkheid om een opgraving in Valkenburg te bezoeken. Deze wordt door ADC ArcheoProjecten en Archol uitgevoerd in het plangebied Limesbuurt in Valkenburg waar door BPD woningen ontwikkeld gaan worden. Dit terrein ligt naast het terrein waar in de winter 2019-2020 een legioenskamp ontdekt werd.

Het gehele terrein is in de afgelopen maanden onderzocht. In de delen van het terrein dichtbij de bekende Romeinse bewoning en het legioenskamp zijn sporen en vondsten uit de Romeinse tijd aangetroffen.

Op woensdag 22 mei is er de mogelijkheid deel te nemen aan een excursie naar de opgraving. Tijdens de excursie zal Roderick Geerts de sporen en vondsten meer in detail toelichten.

De rondleiding duurt ongeveer 1,5 uur. We verzamelen om 13.30 uur bij de keet.

Praktische informatie

We gaan ervan uit dat je op eigen gelegenheid naar de locatie komt. De keet en toegang tot de opgraving zijn aan de Kooltuinweg in Valkenburg (Zuid-Holland!), vlakbij de splitsing met de Oude Broekweg. Goed te bereiken met de fiets of met het OV, op 800 m ligt de bushalte N206. Er is slechts ruimte voor enkele auto's op de parkeerplaats bij de keet.

Neem laarzen mee, afhankelijk van het weer kan het erg modderig zijn.

Gezien de beperkte ruimte in de keet kunnen er maximaal 20-25 deelnemers tegelijk aanwezig zijn. Geef je dus snel op. Het aanmeldformulier sluit op 22 mei om 9.00 uur, of wanneer het maximum van 25 deelnemers is bereikt.