Joan van der Waals colloquium door Tanja Mehlstäubler (Engelstalig)

• Tanja Mehlstäubler, Hannover University
vrijdag 5 juli 2024
Huygens/Oort building
Niels Bohrweg 2
2333 CA Leiden
Zaal
Sitterzaal

Het Joan van der Waals colloquium is een tweewekelijkse, Engelstalige lezingenreeks van het Leiden Instituut voor Onderzoek in de Natuurkunde. Sprekers van over de hele wereld en uit alle gebieden van de natuurkunde houden een lezing over hun vakgebied. Elk colloquium wordt voorafgegaan door een openingsact. Een PhD- of postdoc-onderzoeker van het instituut geeft een presentatie van 10 minuten, meestal uit een ander vakgebied dan de uitgenodigde spreker. Het colloquium start om 16:15 in de Sitterzaal en wordt gevolgd door een borrel.

Over de spreker

Tanja's laboratorium onderzoekt de quantumdynamica van Coulomb-kristallen van gevangen ionen om fundamentele fysica te testen - waaronder het equivalentieprincipe - en voor de ontwikkeling van klokken van de volgende generatie. Host: Wolfgang Löffler.

Joan van der Waals colloquium website

Het volledige programma en abstracts van elk colloquium zijn te vinden op de Joan van der Waals website.

Details over het colloquium van deze week