Universiteit Leiden

nl en

Begeleiding en advies bij klachten

We vinden het belangrijk dat je kunt functioneren in een positieve en veilige werkomgeving. Maar dat lukt niet altijd. Je kunt je overspannen voelen. Misschien ervaar je ongewenst gedrag van collega's. Of je hebt een probleem met je leidinggevende. Voor een vertrouwelijk gesprek kun je terecht bij een bedrijfsarts of vertrouwenspersoon. Wil je liever direct een klacht indienen? Dan kun je terecht bij een van de klachtencommissies.

Wacht niet te lang met het vragen van advies

Loop je tegen problemen aan? Wacht niet te lang met het vragen van advies. Als het mogelijk is, bespreek je je problemen eerst met je leidinggevende. Mocht je liever contact hebben met iemand anders, dan kun je je wenden tot één van de vertrouwenspersonen. Heb je medische of psychische klachten, dan kun je terecht de bedrijfsarts. Je gesprekken met de vertrouwenspersoon of bedrijfsarts zijn vertrouwelijk. Geen enkele stap wordt gezet zonder jouw toestemming.

Klachtencommissies

Kom je er samen niet uit? Of is het probleem van een dergelijke aard dat je direct een klacht wilt indienen? Dan kan de vertrouwenspersoon je daarin begeleiden. De universiteit heeft verschillende commissies voor klachten, beroep en bezwaar.

Klachtenprocedures voor studenten

Voor studenten geldt een aparte klachtenprocedure. Meer over de klachtenprocedure voor studenten >>

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.