Universiteit Leiden

nl en

Alumnidatabase

De afdeling Alumnirelaties en Fondsenwerving beheert de alumnidatabase van de Universiteit Leiden. Op dit moment omvat de alumnidatabase ongeveer 110.000 geregistreerde alumni.

De alumnidatabase wordt gebruikt voor de registratie van:

  • Contactgegevens
  • Opleidingsgegevens
  • Communicatiewensen: wil de alumnus nieuwsbrieven, uitnodigingen en/of enquetes ontvangen?
  • Aanvullende gegevens als arbeidmarktgegevens, nevenactiviteiten, bestuursfuncties en deelname aan evenementen

Daarnaast genereert het Alumnibureau verzendlijsten vanuit de database ten behoeve van mailings naar alumni. Het systeem registreert precies wat iedere alumnus aan mailings ontvangt (nieuwsbrieven, uitnodigingen voor events etc.), zodat de communicatie-uitingen goed op elkaar kunnen worden afgestemd.

Ledenadministratie studie- en alumniverenigingen

Het op één plek beheren van alumni-gegevens heeft een aantal voordelen. Eén gedeelde database maakt dat alumni slechts eenmaal een adreswijziging hoeven door te geven en je voorkomt dat er losse bestanden met verouderde gegevens in omloop blijven. De medewerkers van het Alumnibureau verzorgen daarnaast alle mutaties. 

De alumnidatabase is uiteraard toegankelijk voor alle medewerkers die zich bezighouden met alumni-relaties. Meer weten of een account voor de database aanvragen? Neem contact op met de beheerders via database@alumni.leidenuniv.nl.

Mailing aanvragen

Bij mailings naar alumni is het van belang dat de meest up-to-date gegevens worden gebruikt en dat alumni niet een te groot aantal mails ontvangen. Om dit te bewerkstellingen, worden alumni alleen gemaild vanuit de alumnidatabase door de afdeling Alumnirelaties en Fondsenwerving. Wilt u een groep alumni mailen? Dan verzorgt het Alumnibureau graag de opmaak en verzending voor u. De medewerkers van het bureau vragen u rekening te houden met de volgende zaken:

  • Vraag de mailing uiterlijk twee weken vóór de gewenste verzenddatum aan.
  • Lever bij dit aanvraagmoment alle content aan. 
  • Het Alumnibureau verzorgt de opmaak – in de huisstijl van de universiteit – en dus hoeft u enkel tekst en afbeeldingen aan te leveren. Heeft u vragen over de opmaak van de mailing? Neem dan contact op met Wendy Persson van het Alumnibureau via w.j.persson@bb.leidenuniv.nl

U dient uw aanvraag in via het speciale online aanvraagformulier. Hier kunt u uw wensen kwijt zoals doelgroep, leeftijd, en onderwerpregel. Daarnaast is er ruimte voor het uploaden van content (tekst en beeld). In overleg met u wordt de precieze verzenddatum bepaald.

Met vragen over de database kunt u terecht bij Ron Vandersteen via r.w.h.vandersteen@bb.leidenuniv.nl of 071 527 6396. 

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie