Universiteit Leiden

nl en

Interne communicatiemiddelen

Bij een organisatie die zo groot is als de Universiteit Leiden is interne communicatie van groot belang.

Website en nieuwsbrieven

Ons belangrijkste interne communicatiemiddel is deze medewerkerssite. Informatie over de redactie vindt u op de pagina over webredactie.

Daarnaast ontvangen alle medewerkers elke dinsdag een nieuwsbrief met informatie over wat er speelt.

Tips?

Reacties op en suggesties voor nieuws zijn welkom op nieuws@leidenuniv.nl.

Universiteit Leiden in het nieuws

Wilt u weten wat er in de media over de universiteit, haar onderzoekers en studenten wordt geschreven? Meld u dan aan voor de digitale knipselkrant 'Universiteit Leiden in het nieuws'. De links in het overzicht vervallen na drie maanden. Wilt u een artikel voor eigen gebruik archiveren, maak dan meteen een kopie.

Let op: dit overzicht is alleen toegankelijk via het universitaire netwerk, dus op de werkplek of via de Remote Werkplek-omgeving. Geef daarom uw e-mailadres van de Universiteit Leiden op bij aanmelding. 

Interne communicatie van de faculteit verloopt allereerst via nieuws, mededelingen en agendaberichten op deze medewerkerswebsite. Het beheer van het facultaire deel van deze website ligt bij de redactie.

Ook verstuurt de faculteit elke twee weken op donderdag een nieuwsbrief naar al haar medewerkers en externe contacten. Voor het aandragen van nieuws- en agendavoorstellen hiervoor, kunt u zich wenden tot de redactie.

Persoonsprofiel website

Iedere medewerker krijgt bij aanstelling een persoonsprofiel op de website. Het beheer van de gegevens hiervan ligt bij verschillende partijen. Hier leest u tot wie u zich kunt wenden als u aanpassing wenst van een onderdeel van uw profiel.

  • foto, tekst onder Overzicht, tekst onder Profiel, trefwoorden, contentblokken rechterbalk: de Hippo-redacteur van uw organisatieonderdeel (zie de tab rechts hiernaast)
  • lijsten met nieuws en promovendi: afdeling Communicatie & Marketing
  • functieomschrijving en contactgegevens: afdeling Personeel & Organisatie (zie de organisatiegids voor de adviseur van uw organisatieonderdeel)
  • publicaties, nevenwerkzaamheden: zelf (via respectievelijk LUCRIS en Self Service)
  • veranderen van voornaam: zelf
    Instructie: Ga naar Self Service, klik op Eigen gegevens/Personal Profile en vervolgens op het potloodje dat naast uw naam en geboortedatum staat. Vul in het veld Roepnaam/Nickname uw voornaam in. Druk op Opslaan en terug/Save and back om de wijziging te bevestigen of op Afbreken/Cancel als u de wijziging niet wilt doorvoeren.

 

Persoonsprofiel website

Werknemers van het faculteitsbestuur en -bureau kunnen voor aanpassingen van hun persoonsprofiel op onderstaande onderdelen contact opnemen met afdeling Communicatie & Marketing.

  • foto
  • tekst onder Overzicht
  • tekst onder Profiel
  • trefwoorden
  • contentblokken rechterbalk

Voor aanpassingen aan andere onderdelen van uw profiel: zie de informatie op de tab Wiskunde en Natuurwetenschappen.

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie