Universiteit Leiden

nl en

Interne communicatiemiddelen

Bij een organisatie die zo groot is als de Universiteit Leiden is interne communicatie van groot belang.

Website en nieuwsbrieven

Ons belangrijkste interne communicatiemiddel is deze medewerkerssite. Informatie over de redactie vind je op de pagina over webredactie.

Daarnaast ontvangen alle medewerkers elke dinsdag een nieuwsbrief met informatie over wat er speelt.

Tips?

Heb jij interessant universitair nieuws voor je collega’s of suggesties voor de medewerkerswebsite of nieuwsbrief? Neem dan contact op met de centrale medewerkersredactie via medewerkersportal@leidenuniv.nl

Universiteit Leiden in het nieuws

Wil je weten wat er in de media over de universiteit, haar onderzoekers en studenten wordt geschreven? Meld je dan aan voor de digitale knipselkrant 'Universiteit Leiden in het nieuws'. De links in het overzicht vervallen na drie maanden. Wil je een artikel voor eigen gebruik archiveren, maak dan meteen een kopie.

Narrowcasting

Narrowcasting is een van de interne communicatiemiddelen van de universiteit. In de gebouwen vind je beeldschermen waarmee de universiteit informatie verspreidt die specifiek van toepassing is op studenten en medewerkers in dat gebouw. Deze manier van communiceren noemen we narrowcasting. De universiteit gebruikt momenteel twee soorten narrowcastingsystemen: de beeldschermen in koffieautomaten en beeldschermen bij gebouwingangen.

De koffieschermen zijn bedoeld voor dynamische content. Door informatie op een visueel aantrekkelijke manier te verspreiden op drukbezochte locaties vangen deze schermen meteen de aandacht. De programmering bestaat uit twee delen: er is een algemeen deel voor berichtgeving over duurzaamheid, gezondheid en veiligheid en een facultair deel voor communicatie richting studenten en medewerkers van de faculteit. De schermen worden beheerd door het UFB. Decentrale communicatieafdelingen verzorgen content voor het facultaire deel.

Als je wat wil delen op de koffieschermen kun je contact opnemen met de communicatieafdeling van jouw faculteit. Zorg ervoor dat de content die je aanlevert altijd het formaat 1920 bij 1080 pixels heeft.

We gebruiken de beeldschermen bij gebouwingangen hoofdzakelijk voor statische informatie, zoals informatie uit het zaalreserveringssysteem (ZRS), openingstijden van gebouwen of dienstregeling van het openbaar vervoer. Voor vragen of meer informatie over de gebouwingangschermen, kun je contact opnemen met de communicatieafdeling van jouw faculteit.

Nieuwsbrieven

De faculteit verstuurt een aantal nieuwsbrieven

  • medewerkers (wekelijks op donderdag)
  • studenten (wekelijks op donderdag)
  • alumni (maandelijks)

Aandragen onderwerpen

De afdeling Marketing & Communicatie bepaalt de inhoud van de facultaire nieuwsbrieven. Heb je een interessant onderwerp waarvan je denkt dat dit geschikt is voor een nieuwsbrief, mail dan naar communicatie@law.leidenuniv.nl. Deadline hiervoor is woensdag 12.00 uur. 

 

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.