Social media
De Universiteit Leiden maakt graag gebruik van de mogelijkheden die social media bieden. De kracht van social media is bij uitstek de persoonlijke benadering en veel afdelingen blijven op deze manier in contact met hun publiek, studenten en medewerkers.
Tien tips voor social media
- Publiceer geen vertrouwelijke informatie.
- Denk goed na voordat u informatie deelt. Informatie is nog lange tijd vindbaar via zoekmachines.
- Verspreid geen persoonlijke informatie zonder toestemming van de persoon in kwestie.
- Wees nauwkeurig, check de feiten.
- Wees verantwoordelijk met wat u plaatst.
- Wees duidelijk welke informatie het standpunt van Universiteit Leiden bevat en welke informatie uw persoonlijke visie betreft. Gebruik een disclaimer wanneer u op persoonlijke titel informatie deelt.
- Respecteer uw doelgroep en publiek.
- Gebruik alleen het Universiteit Leiden-logo voor merkaccounts.
- Vervang regelmatig uw wachtwoorden.
- Check de richtlijn social media van Universiteit Leiden voor meer informatie over het gebruik van social media netwerken.
Interfacultair Social Media-team
In het Interfacultair Social Media-team zit een vertegenwoordiger van de meeste organisatieonderdelen. Voor vragen kunt u terecht bij uw contactpersoon:
Faculteit of eenheid | Contactpersoon |
---|---|
Universiteit Leiden/SCM | Joy Chiquita |
Archeologie | Marten Jesse Pot |
ASCL | Fenneken Veldkamp |
Governance and Global Affairs | Benedicte Dobbinga |
Geesteswetenschappen | Nathalie Borst |
Geneeskunde | Muriel Klaver |
Honours Academy | Floortje Daemen |
ICLON | Carla den Hartog |
Rechtsgeleerdheid | Floris van den Driesche |
Sociale Wetenschappen | Sabrina Otterloo |
UB | Erik Weber |
Wiskunde en Natuurwetenschappen | Bryce Benda |
Leiden Law Blog
De faculteit heeft een weblog dat inspeelt op de actualiteit: het Leiden Law Blog. De visie van de Leidse wetenschapper bepaalt de inhoud. Wilt u ook bij toerbeurt bloggen en zo uw expertise laten zien?
Valorisatie
Op dit weblog willen wij alle rechtsgebieden naar voren brengen en laten zien welke expertises onze faculteit in huis heeft. Ook kunt u als wetenschapper laten zien welke maatschappelijke waarde uw kennis heeft.
Onderscheid andere blogs
We onderscheiden ons met dit weblog door:
- dicht op het nieuws te zitten
- een koppeling te maken met ons onderzoek
- te laten zien dat wij de wetenschappers in huis hebben
- in het Engels te bloggen.
Engels als voertaal
De voertaal op het weblog is Engels. Dit sluit aan bij de wens om internationaal zichtbaar te zijn. 'Het buitenland' wil graag weten wat er in Nedeland gebeurt. Om de kwaliteit van het Engels te kunnen waarborgen krijgen alle artikelen een taalcheck door een native speaker.
Wilt u ook bloggen?
Bent u enthousiast om op regelmatige basis te bloggen en in te spelen op de actualiteit vanuit uw vakgebied? Meldt u dan aan bij Jelle van de Kamp.