Universiteit Leiden

nl en

Wijzigingen voor de website

Wil je een bericht laten plaatsen of wil je een inhoudelijke wijziging doorgeven? Neem dan contact op met de webredactie van je faculteit of eenheid.

Nieuws

Wil je je onderzoeksresultaten onder de aandacht brengen van een breder publiek? Denk dan eens aan een nieuwsartikel op de universitaire website. Je hoofdredacteur kan je helpen in contact te komen met de juiste personen, of dit nu je eigen facultaire webredactie is, de adviseur Wetenschapscommunicatie of de centrale nieuwsredactie.

Ook voor nieuws dat niet gerelateerd is aan onderzoek kun je terecht bij je facultaire webredactie of de centrale nieuwsredactie.

Profielpagina

Alle medewerkers van de universiteit hebben een eigen profielpagina op de website. De gegevens die op je profielpagina getoond worden, komen voor een deel uit verschillende achterliggende systemen. Lees hier hoe je deze gegevens kunt (laten) wijzigen >>

Interne nieuwsbrief

De interne nieuwsbrief wordt elke dinsdagmiddag opgemaakt en verstuurd door de centrale medewerkersredactie. Wil je input aanleveren voor de nieuwsbrief, zoals een mededeling of agenda-item? Stuur jouw content dan uiterlijk om 12.00 uur op donderdag naar medewerkersportal@leidenuniv.nl. Onderwerpen en teksten kunnen dan nog beoordeeld, geredigeerd en vertaald worden. Lever de benodigde informatie altijd zo compleet en overzichtelijk mogelijk aan in één bericht. Stuur geen lange e-mailwisselingen door.

Let op: het op tijd aanleveren van een tekst biedt geen garantie op publicatie. De medewerkersredactie houdt zich het recht voor om content te wijzigen of weigeren.

Agenda-items, cursussen en mededelingen

Wil je een agenda-item, cursus of mededeling op de website publiceren? Lever dan het ingevulde template voor agenda-items of het ingevulde template voor cursussen of een mededeling van maximaal 500 woorden aan bij de medewerkersredactie. Je verzoek wordt binnen vier dagen opgepakt.

Wil je iets laten wijzigen?

Heb je een vraag over de website, dan is je eerste aanspreekpunt de webredactie van je faculteit of eenheid. Heb je een verzoek of vraag voor één van de centrale redacties, dan lees je hier waar je terecht kunt.

Heb je vragen of opmerkingen over de website? Kun je iets niet vinden? Neem dan contact op met de centrale webredactie.

Zijn er wijzigingen in de informatie die specifiek voor faculteiten of instituten bedoeld is? Dan kun je contact opnemen met de webredactie van jouw faculteit of eenheid.

Ben je inhoudelijk verantwoordelijk voor teksten of onderdelen van de studentenwebsite en wil je iets laten wijzigen? Stuur je verzoeken dan naar de centrale webredactie van de studentenwebsite: Contact SOZ Communicatie 

Zijn er wijzigingen in de informatie die specifiek voor faculteiten of instituten bedoeld is? Neem dan contact op met de webredactie van jouw faculteit of eenheid.

Ben je inhoudelijk verantwoordelijk voor teksten of onderdelen van de medewerkerswebsite of organisatiegids en wil je iets laten wijzigen? Dat kan door een bericht te sturen naar de centrale medewerkersredactie via medewerkersportal@leidenuniv.nl

We streven ernaar om jouw verzoek binnen 3 werkdagen op te pakken. Zodra we je verzoek hebben afgehandeld, ontvang je van ons bericht. Indien we verwachten dat de opdracht meer tijd kost, zullen we je hierover informeren.

Voor een snelle afhandeling van je verzoek, vragen we je om je wijziging als volgt door te geven:

  • Vermeld altijd de link van de pagina waarop je wijzigingen wilt laten aanbrengen.

  • Lever de informatie zo compleet en overzichtelijk mogelijk aan in één bericht. Stuur geen lange e-mailwisselingen door.

  • Heb je meerdere wijzigingen? Geef ze zoveel mogelijk in één keer door. Een lijstje met opsommingstekens mag! Of plak de oude tekst in een Word-document met track changes.

  • Geef ook wijzigingen op de Engelse pagina op deze manier door. Heb je nog geen Engelstalige tekst? Geef dit dan duidelijk aan, zodat wij de tekst kunnen laten vertalen.

  • Zijn er bijlagen of afbeeldingen? Geef de bestanden een duidelijke naam en laat weten waar ze moeten worden geplaatst.

Zijn er wijzigingen in de informatie die specifiek voor faculteiten of instituten bedoeld is? Neem dan contact op met de webredactie van jouw faculteit of eenheid.

Ben je inhoudelijk verantwoordelijk voor teksten of onderdelen van de bibliotheekwebsite en wil je iets laten wijzigen? Stuur je verzoeken dan naar de webredactie van de bibliotheek: communicatie@library.leidenuniv.nl

Ben je inhoudelijk verantwoordelijk voor teksten of onderdelen van de Studiegids en wil je iets wijzigen? Neem contact op met de redacteur van jouw faculteit of eenheid.

Neem voor technische wijzigingen contact op met studiegids@sea.leidenuniv.nl.

Wil je een vak aanmelden? Ga dan naar de facultaire tab op de pagina Studiegids of neem contact op met de redacteur van jouw faculteit of eenheid.

Wie doet wat?

  • Medewerkers die werkzaam zijn bij de ondersteunende diensten kunnen terecht bij de redacteur van hun dienst of de facultaire redactie.
  • Onderzoekers en docenten kunnen terecht bij de redacteur van het instituut waarbinnen zij zijn aangesteld

Contactgegevens van de redactie

Online formulieren

Om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk informatie in één keer wordt aangeleverd, zijn een aantal online formulieren beschikbaar. Dit voorkomt onnodig heen en weer mailen. Bovendien helpen de formulieren om informatie zo goed mogelijk te publiceren, wat zorgt voor betere leesbaarheid, vindbaarheid en bereik. Ga naar de formulieren:

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.