Universiteit Leiden

nl en

Persoonlijke ontwikkeling | Effectief werken

Effectief en prettig (thuis)werken

Iedere dag thuiswerken is behoorlijk anders dan werken zoals je dat normaal deed, zoveel is inmiddels wel duidelijk. Hoog tijd om aan de slag te gaan met hoe jij effectiever en prettiger kunt (thuis)werken!

Doelgroep
Docent
Leidinggevende
Ondersteunend personeel
Onderzoeker
Postdoc-onderzoeker
Werkvorm
Training

Doelgroep en prijs

Alleen voor medewerkers Universiteit Leiden: € 250,-.

Onderwerpen

De onderwerpen die tijdens de online workshop aan bod komen:

  • Uitdaging van thuiswerken
  • Omgaan (en ervaringen) met een nieuwe realiteit: houding en invloed
  • Structuur van je werkdag
  • Fysieke werkomgeving
  • Hulpbronnen organiseren
  • Stress en energie
  • Persoonlijk actieplan

Aanpak

Deze online-training geeft tips en inzichten op het gebied van time- en zelfmanagement toegespitst op de huidige situatie. We onderzoeken daarvoor eerst welke uitdagingen het thuiswerken jou biedt en in hoeverre je jezelf daarbij in de weg zit. Vervolgens zoomen we in op wat jou houvast kan geven tijdens jouw thuiswerkdagen. Daarnaast is er ruimte om uitdagingen en mogelijke oplossingen met elkaar te delen. 

Na afloop van de workshop

Je hebt verschillende facetten van het thuiswerken onderzocht en daarbij ook een aantal aanpassingen kunnen formuleren en doorvoeren. Je weet hoe structuur in je werkdag je kan helpen en welke fysieke aanpassingen een verschil kunnen maken. Je herkent beter wat belangrijk en/of urgent is en wat juist niet. Je hebt inzicht in hoe je omgaat met de huidige situatie en waar je wel en geen invloed (meer) op hebt. Daarnaast weet je hoe je op kunt laden tijdens en na je werkdag om zo stress te verminderen. Als extra support ontvang je een e-book waarin je naast diverse theoriën en modellen ook praktische tips vindt.

Workload

De workshop duurt twee keer drieënhalf uur. Doe de voorbereidende opdracht om zoveel mogelijk uit de training te halen. 

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.