Universiteit Leiden

nl en

Communicatie | Onderzoek

Wetenschappers en (sociale) media

Wetenschappers krijgen vaak vragen over hun werk of zoeken zelf de publiciteit op om over hun onderzoek te vertellen. Van persbericht tot radio- of tv-optreden, van Twitter of Facebook tot een eigen blog. Met de training 'Wetenschappers en (sociale) media' leert u hoe u deze (sociale) media optimaal inzet.

Doelgroep
Promovendus
Docenten
Erik Kwakkel  (Guest) , Hermen Visser  (Wetenschapsjournalist en ondernemer)
Werkvorm
Workshop

Ontdek wat sociale én traditionele media voor u kunnen betekenen. Welke kansen bieden welke kanalen?

Doelgroep

Promovendi Universiteit Leiden

Onderwerpen

  • Het nut van (sociale) media
  • Mediastrategie
  • Sociale media: wat en hoe?
  • Klassieke media: wat en hoe?

Na afloop van de training

Na afloop van de training heeft u kennis van de volgende onderwerpen:     

  • Waarom doen?
  • Hoe te doen (zonder dat het te veel tijd kost)?
  • Praktische tips, met voorbeelden van wat werkt en wat niet.

Aanpak

Tijdens de workshops wisselen de docenten korte presentaties af met praktijkvoorbeelden en discussie.

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie