Universiteit Leiden

nl en

Didactiek | Persoonlijke ontwikkeling

Herkennen en begeleiden van hoogbegaafde studenten

Wat is het verschil tussen hoogbegaafd zijn en gewoon lekker slim zijn? Wat zijn kenmerken van hoogbegaafdheid? Hoogbegaafd zijn lijkt een gave die succes garandeert bij een universitaire opleiding. Toch zien wij in de praktijk hele intelligente mensen vastlopen in hun opleiding.

Doelgroep
Ondersteunend personeel
Docent
Simone Keijsers  (Trainer / Coach)
Werkvorm
Workshop

Waar lopen zij tegenaan en hoe zouden zij hun uitdagingen kunnen overwinnen? Tevens zien wij vaak studenten met bepaalde problematiek die we niet direct koppelen aan hoogbegaafdheid. Hoogbegaafd zijn is een term waar een student niet makkelijk zelf mee komt omdat ze regelmatig last hebben gehad van onkunde of onbegrip omtrent dit onderwerp.

Voor wie

Studieadviseurs

Onderwerpen

  • Hoe herkent u hoogbegaafdenproblematiek?
  • Hoe kunt u een student hierbij ondersteunen?

Na afloop van de training

Na afloop van de workshop bent u in staat om hoogbegaafdheid te herkennen, problematiek voortkomend uit hoogbegaafdheid te herkennen. Kunt u studenten met hoogbegaafdheidsproblematiek begeleiden en adequaat verwijzen.

Aanpak

Theorie, informatie over de mogelijkheden voor extra uitdaging en over begeleidingsmogelijkheden voor hoogbegaafde studenten, interactieve training met uitwisseling van ervaringen.

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie