Mail en agenda synchroniseren
U kunt uw werkmail en agenda synchroniseren met uw eigen laptop, desktop, tablet of smartphone. Zo kunt u ook buiten uw fysieke werkplek makkelijk bij uw e-mail.
Het is mogelijk om op uw eigen laptop of desktop thuis of uw tablet of smartphone toegang te krijgen tot uw werkmail en agenda. Dit doet u via het standaard mailprogramma op uw apparaat. Het is niet toegestaan om te synchroniseren via de Outlook app van Microsoft. Zorg ervoor dat uw apparaat op de juiste manier beveiligd is als u uw e-mail en/of agenda erop synchroniseert.
Mobiele apparaten
Het synchroniseren van uw werkmail en agenda op uw mobiel of tablet doet u als volgt:
- Via Instellingen kiest u voor Accounts.
- Krijgt u op uw apparaat de keuze tussen Exchange mail, POP3 en IMAP? Kies dan voor Exchange mail.
- Vul onderstaande gegevens in:
- Emailadres
- Het emailadres van uw werkmail
- Server
- mobile.campus.leidenuniv.nl
- Domein
- VUW
- Gebruikersnaam
- Uw ULCN gebruikersnaam
- Wachtwoord
- Uw ULCN wachtwoord
- Beschrijving (evt.)
- Bijvoorbeeld: Universiteit
Heeft u problemen met het synchroniseren van uw werkmail en agenda op uw mobiele apparaat? Bekijk dan de handleiding op de helpdesk portal.
Handleidingen
Op de helpdesk portal staat per apparaat uitgelegd hoe u uw werkmail en agenda kunt synchroniseren via Outlook, Outlook voor Mac, Apple mail en agenda en Thunderbird.
Mobiel en tablet |
---|
iOs, Android, Windows 10 |
Laptop en desktop |
Outlook voor Windows |
Outlook voor Mac |
Apple mail en agenda voor Mac |
Thunderbird voor Linux |
uMail
Het is ook mogelijk om uw uMail te synchroniseren op een eigen apparaat. Op de helpdesk portal vindt u de handleiding.