Casper Wits in de Volkskrant over het conflict tussen Taiwan en China

Casper Wits, universitair docent Oost-Aziëstudies, heeft een opiniestuk in de Volkskrant geschreven over een mogelijk conflict tussen Taiwan en China. Wits betoogt dat als Nederland waarde hecht aan een vrije samenleving, ons land Taiwan concreet moet steunen.

'De opkomst van China zet vrije samenlevingen wereldwijd onder druk, en deze ontwikkeling vergt een meer alerte houding van Nederland ten opzichte van democratieën in Oost-Azië, schrijft Wits. Na China's pogingen om zijn grip op Hongkong te verstevingen, bevindt Taiwan zich nu in de frontlinie, aldus Wits.

Volgens hem heeft Nederland de mogelijkheid om Taiwan op verschillende manierern te ondersteunen. 'Dit zijn belangrijke stappen om te laten zien dat ook de Nederlandse democratie solidair is met de democratische aspiraties van de Taiwanezen.'

Meer weten?

Lees dan het volledige opiniestuk van Casper Wits op de website van de Volkskrant.