Simone van der Hof schrijft UNICEF Essay 'Naar een betere bescherming van de rechten van het kind als spelende consument'

Kinderen hebben het recht om te spelen en zich te ontspannen. Games, sociale media en videoplatforms zijn aantrekkelijke nieuwe manieren om dat te doen. Digitaal spel is echter bijna nooit specifiek ontwikkeld voor kinderen en houdt ook niet altijd rekening met hun rechten.

Het kind wordt vaak gezien als consument als het een computerspel downloadt of een online account opent. Welke acties zijn nodig om kinderen te beschermen tegen online economische exploitatie?

Simone van der Hof schreef een essay voor UNICEF over kinderrrechten in de digitale wereld: ‘Naar een betere bescherming van de rechten van het kind als spelende consument’. Het essay (nummer 7 in de reeks) staat op de website van Unicef.

De overige essays in de reeks zijn via deze link beschikbaar.