Universiteit Leiden

nl en

Nieuwe bewegwijzering in het Lipsius

10 augustus 2017

Verdwalen in het Lipsius is verleden tijd. Deze week is gestart met het aanbrengen van de nieuwe bewegwijzering in het pand. De bewegwijzering is aangepast, omdat deze was verouderd door interne verbouwing en omdat ruimtes een nieuwe functie hebben gekregen. Daarnaast is vorig jaar gestart met het verbeteren van de routing in het Lipsius. Op de tweede verdieping loop je niet meer tegen dichte gangdeuren aan en binnenkort zijn alle trappenhuizen weer volledig open. De aanpassingen moeten ervoor zorgen dat bezoekers, studenten en medewerkers sneller hun weg kunnen vinden in het gebouw.

Verbeterpunten nieuwe bewegwijzering

  • Er wordt niet meer alleen bewegwijzerd vanuit de hoofingang. Ook als je vanuit een zij-ingang of de kelder het pand binnenkomt, wordt je doorverwezen naar je bestemming.
  • Op de begane grond worden meerdere digitale schermen opgehangen. Hierop worden de zaalreserveringen getoond, maar ook andere relevante informatie voor studenten, bezoekers en medewerkers. Deze digitale manier van communicatie biedt meer flexibiliteit en kan bijvoorbeeld ingezet worden bij open dagen of congressen.
  • Het Lipsius huisvest meerdere instituten met verschillende doelgroepen. Er is gekozen om deze doelgroepen nadrukkelijker te bewegwijzeren. Met name de receptie (front desk) van het ATC, de LUCL Labs, de LAK Ateliers en studio’s worden duidelijker aangegeven. Uit onderzoek bleek dat bezoekers voor deze balies het meeste door het gebouw dwalen en hun weg niet weten te vinden.
  • De collegezaaldeuren worden vanaf de gang zichtbaar met een uitstekende vlag. En op alle collegezaaldeuren is een sticker geplakt met het nummer van de zaal.
  • De werkkamers en overige ruimtes in het gebouw zijn te vinden door de ruimtenummers te volgen. De naambordjes zijn voorzien van een duidelijk ruimtenummer en aan het begin van elke gang is zichtbaar welke ruimtenummers zich op de gang bevinden.
Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.