Universiteit Leiden

nl en

GEZOCHT: Voorbeelden van activerende werkvormen

19 juni 2019

Activerende werkvormen helpen studenten meer betrokken te raken bij je onderwijs. Hierdoor ontstaat er meer interactie met je studenten en leren zij vaardigheden aan die ze goed voorbereiden op de arbeidsmarkt. Hierbij kun je denken aan: overtuigen, samenwerken, onderzoeken, beoordelen, creatief denken en zelfsturend leren. 

 

ECOLe en O&K zijn bezig een online module te maken van verschillende activerende werkvormen die docenten van FGW makkelijk kunnen inzetten binnen hun onderwijs. 

Module preview

Om deze module aan te vullen zijn we op zoek naar docenten die activerende werkvormen hebben gebruikt tijdens hun colleges of werkgroepen. We horen graag van je welke werkvormen je hebt geprobeerd en hoe deze zijn bevallen. Heb je tips voor andere docenten om de werkvorm goed te laten verlopen? Laat het ons dan ook vooral weten! 

Mail ons je ervaringen met verschillende werkvormen! Zo help je niet alleen ons, maar ook je mede-docenten. 
Mail naar ecole@hum.leidenuniv.nl

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.