Universiteit Leiden

nl en

Een vak (her)ontwerpen voor het nieuwe (online) collegejaar? Begin hier

15 juli 2020

Stappenplan voor het (her)ontwerpen van flexibel onderwijs

Het (her)ontwerpen van vakken voor het nieuwe (online) onderwijs van het komende collegejaar brengt uitdagingen met zich mee en vraagt om slimme oplossingen. Om docenten en ondersteunend personeel hierbij te helpen, ontwierpen het Centre for Innovation en het ICLON een stappenplan met de titel Roadmap for (re)Designing Flexible Education.

Het stappenplan biedt een handige en interactieve tekst die docenten kunnen raadplegen bij het voorbereiden van (online) onderwijs voor het nieuwe collegejaar. Het stappenplan is alleen beschikbaar in het Engels.

Roadmap for (re)Designing Flexible Education

Klik op de afbeelding of bezoek deze pagina om het interactieve stappenplan te bekijken. Je kunt het ook als pdf downloaden (hieronder).

Het stappenplan leidt je langs de negen essentiële vragen die je jezelf moet stellen als je een vak ontwerpt. Het plan is ingedeeld in drie fasen: voorbereiding, oplevering en eindbeoordeling, en behandelt onderwerpen als media, tutorials indelen, beoordeling, studentengemeenschappen, en hybride onderwijsmodellen. Bij elke vraag krijg je tips, suggesties en aanvullende bronnen aangeboden.

Download het stappenplan als pdf

Persoonlijke feedback en begeleiding

Docenten die graag meer ondersteuning willen, kunnen zich aanmelden voor de workshop 'Preparing for the new (online) academic year'. De workshop bestaat uit twee online bijeenkomsten waarin je persoonlijke feedback krijgt op je plannen en vragen die je hebt nadat je een vak hebt ontworpen met behulp van het stappenplan.

Er kunnen maximaal 20 mensen meedoen per workshop. De voertaal van de workshop is Engels.

Workshop preparing for the new (online) academic year

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.