Universiteit Leiden

nl en

ICT

Handleiding Teams Webinar

30 juni 2021

Met Teams Webinar is het mogelijk om met een of meerdere presentatoren een online evenement te organiseren. Webinar lijkt in veel opzichten op een reguliere Teams meeting maar heeft een aantal extra functionaliteiten en mogelijkheden;

  • Deelnemers registreren zich via een registratiepagina, (Wie zich heeft geregistreerd is voor de organisator in te zien via een Excel document); 
  • Er kunnen maximaal 1000 deelnemers interactief mee doen aan het webinar (met camera, microfoon en chat) en maximaal 10000 deelnemers alleen meekijken en luisteren;
  • De organisator en presentator hebben de mogelijkheid om webcam en microfoon van alle deelnemers te beheren;
  • Je kunt achteraf bekijken wie er heeft deelgenomen via een Excel document.

Het organiseren van een webinar in MS Teams bestaat uit een aantal elementen die ook in de handleiding aan de orde komen:

  • Een Webinar inplannen (voor organisatoren);
  • Registratie van deelnemers (voor deelnemers);
  • Instellingen en opties vooraf (voor organisatoren);
  • Het presenteren van het webinar (voor organisatoren en presentatoren en deelnemers).

Lees de handleiding over hoe je het webinar kunt organiseren in Teams.

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.