Supportdienst voor hybride onderwijs beschikbaar

25 januari 2022

Op 14 januari heeft de Nederlandse overheid besloten dat de restricties die sinds 18 december voor het hoger onderwijs golden, worden aangepast en dat de universiteiten weer fysiek onderwijs mogen geven in plaats van enkel online.

Supportdienst beschikbaar

Omdat het onderwijs veelal hybride aangeboden zal worden is er een support beschikbaar. Docenten kunnen via deze supportdienst webcamkoffertjes aanvragen voor hun onderwijs. Daarnaast, kunnen zij het ook vooraf, maar ook ad hoc support aanvragen. Deze support bestaat uit ondersteuning door student-assistenten die jou kunnen helpen met:

• het installeren + technische ondersteuning bij het gebruik van de webcamkoffertjes
  • (on-campus/online) moderation en technische ondersteuning tijdens het hoor- of werkcollege

On-site-support aanvragen

Dit doe je voorafgaand aan je colleges/werkgroepen via de helpdeskportal van het ISSC. Nadat je bent ingelogd, zie je een tegel: 'Teaching support & digitale leeromgevingen'. Daar vind je het aanvraagformulier.

Supportdienst aanvragen

Je vraagt de supportdienst aan door in te loggen op de Helpdesk Portal van het ISSC. Nadat je bent ingelogd, zie je een tegel: 'Teaching support & digitale leeromgevingen'. Daar vind je het aanvraagformulier.

Ad hoc-support

Wanneer er tijdens een college of werkgroep technische problemen in de zaal ontstaan, dan kun je ook ondersteuning aanvragen. Hiervoor neem je contact op met de helpdesk via 071-527 8888, keuze-optie: onderwijs ICT support. Indien nodig, dan komt er een student-assistent zo snel mogelijk naar de zaal.

Meer informatie

Voor technische en didactische ondersteuning, bezoek ook de Teaching supportsite, daar vind je meer informatie over hybride onderwijsvormen. Je vindt een korte hand-out van het ICLON in het webcamkoffertje.
Heb je andere vragen over hybride of online onderwijs? Neem dan contact op met de ondersteuning op jouw faculteit

Wat kun je verwachten van een moderator en de technische ondersteuning

De moderator heeft vier hoofdtaken tijdens online/hybride onderwijs:

1. Het geven van technische ondersteuning voor zowel de docent als de student. De moderators zijn getraind in het gebruik van Kaltura Live Rooms, Zoom, MS Teams en MS Live events en kunnen helpen bij het oplossen van webcamproblemen of problemen met de microfoons. Ook kunnen zij gebruikers helpen de juiste knoppen te vinden om (bijvoorbeeld) schermen te delen of opnames te starten of te stoppen.
  2. Het verwelkomen van de studenten zowel in de zaal als online. De moderator is vanaf het begin van het uur aanwezig in de zaal of online, om de studenten kan toe te laten tot de zaal zodra ze aankomen. Ook deelt de moderator welkomstberichten en community richtlijnen met alle aanwezigen.
  3. Helpen bij het installeren van de webcamapparatuur. De moderator kan je helpen bij het installeren van de apparatuur uit de webcamkoffertjes. Ook kan de moderator je op weg helpen met het gebruik van de apparatuur.
  4. De moderator kan hulp bieden bij kleine technische problemen met de webcam-apparatuur. De meeste faculteiten hebben webcamapparatuur in de zalen geïnstalleerd. Als er technische problemen zijn met de apparatuur, bel dan 071-527 8888, optie: onderwijs ICT support.