Organisatie

Uitnodiging voor beurs- en buitenpromovendi: deel je ervaringen met de decaan over je positie als beurs- of buitenpromovendus

14 januari 2022

Er zijn veel promovendi verbonden aan Universiteit Leiden en het LUMC. Velen van hen hebben een arbeidscontract. Maar er zijn ook veel beurs- en buitenpromovendi. Zij hebben geen arbeidsovereenkomst en vallen niet onder de CAO. Sommige rechten en plichten zijn anders dan die van werknemer-promovendi, bijvoorbeeld ten aanzien van het gebruik van voorzieningen of het volgen van trainingen. Dit is voor de betrokken promovendi soms onduidelijk, leidt soms tot problemen of geeft hen het gevoel minder betrokken te zijn bij het instituut/de universiteit.

Een taskforce onder leiding van decaan Erwin Muller is gestart om de positie van beurs- en buitenpromovendi verhelderen. De taskforce wil de verschillende rechten en plichten verduidelijken, maar ook knelpunten in kaart brengen en indien mogelijk oplossen.

Erwin Muller wil graag de ervaringen en ideeën van beurs- en buitenpromovendi hierover horen. Deze groepsgesprekken zullen plaatsvinden op de volgende data:

• maandag 14 februari 10.00 - 11.30 uur (beurspromovendi)
  • donderdag 24 februari 13.00 - 14.30 uur (buitenpromovendi).
  • dinsdag 22 februari 18.30 uur (voor de buitenpromovendi die niet tijdens kantooruren kunnen in verband met werkzaamheden elders).

De gesprekken zijn in het Engels.

Aanmelden

Ben je beurs- of buitenpromovendus en wil je je ervaringen en ideeën delen, meld je dan aan voor deze gesprekken bij Janneke Vader: j.vader@BB.leidenuniv.nl. Wil je input geven, maar ben je niet in de gelegenheid om op deze momenten aanwezig te zijn, dan kun je ook contact opnemen met Janneke.