Update 17 januari 2022: fysiek onderwijs weer mogelijk

17 januari 2022

We zijn blij dat vrijdag 14 januari jl. is aangekondigd dat wij vanaf deze week weer onderwijsactiviteiten op locatie mogen verzorgen. In dit bericht staan de belangrijkste facultaire punten op een rij.

Bij alle punten blijven de actuele richtlijnen van de overheid en het RIVM leidend. Volg de basisregels en houd je aan de quarantainerichtlijn. Het allerbelangrijkste blijft tenslotte ieders gezondheid en welzijn.

Onderwijs

• Er geldt een maximale groepsgrootte van 75 studenten per zelfstandige ruimte. Een uitzondering hiervoor geldt bij tentamens.
  • Waar mogelijk geldt de anderhalve meter afstand in onze gebouwen en gelden er verplichte looproutes.
  • Het dragen van een mondkapje in onze gebouwen is overal verplicht voor medewerkers en studenten, ook wanneer je zit. Een wegwerpmondkapje (type II) heeft de voorkeur. Docenten mogen zelf bepalen of het veilig is om zonder mondkapje te doceren.
  • Het geroosterde onderwijs voor blok 3 en 4 blijft zoals gepland. De actuele informatie (vorm en locatie) per vak, wordt voor de studenten op tijd in Brightspace vermeld door docenten.
  • Neem voor ondersteuning van het onderwijs gerust contact op met het LTC.
  • Studieverenigingen krijgen toestemming voor onderwijs gerelateerde activiteiten, na overleg met én toestemming van de assessor.
  • De studieplekken op de gehele universiteit zijn beschikbaar voor onze studenten en reservering blijft via het online reserveringsysteem (SharedDesk) lopen.
  • Over de afstudeerceremonies ontvangen alle betrokkenen deze week informatie via het Onderwijs Informatie Centrum/programma coördinator. Hierbij is geen UFB catering/receptie mogelijk.
  • Medewerkers en studenten krijgen het advies zichzelf twee keer in de week te testen op het coronavirus. De zelftests zijn beschikbaar voor studenten/medewerkers via zelftestonderwijs.nl.

Onderzoek

• De promoties en oraties vinden met beperkte aantallen plaats, echter zonder receptie.
  • Congressen en evenementen met externen zijn nog niet mogelijk op locatie.

Werk

• Thuiswerken blijft vooralsnog de norm voor het personeel dat niet direct een onderwijs- of onderwijsondersteunende functie heeft. Mocht je toch een goede reden hebben om naar kantoor te komen, overleg dit dan met je leidinggevende.
  • Medewerkers mogen zelf bepalen of het veilig is om zonder mondkapje te werken (zittend).
  • Het is belangrijk om te zorgen voor voldoende frisse lucht. Alle onderwijsruimtes van de universiteit kunnen geventileerd worden conform de eisen van het RIVM.
  • We moedigen iedereen aan om zich te laten vaccineren en boosteren tegen het coronavirus. Studenten en medewerkers uit Leiden kunnen hiervoor terecht bij de GGD Hollands-Midden, de Haagse studenten en medewerkers bij de GGD Haaglanden.
  • Doorloop altijd de coronacheck voordat je naar onze gebouwen komt.
  • Houd je op de campus aan het campusprotocol en volg de instructies in de gebouwen op.
  • Maak je je zorgen? Neem dan direct contact op met je leidinggevende.

Heb je nog vragen over de maatregelen, kijk dan op de website voor alle actuele informatie.