Facilitair, Onderwijs

Niet-geboekte onderwijszalen beschikbaar voor studenten om samen te werken

8 februari 2022

Vanaf 7 februari kunnen studenten, via de applicatie Mapiq, een groot aantal niet-geboekte onderwijszalen reserveren om samen te werken. Het gaat hierbij om zalen waar op dat moment geen onderwijs ingeroosterd staat. Zalen kunnen alleen geboekt worden op de dag zelf. Het doel is om studenten meer samenwerkruimte te bieden. Het betreft zalen uit de UFB-zalenpool; laboratoria en practicumruimtes zijn uitgezonderd.

Onderwijszalen altijd open

Met de introductie van Mapiq betekent dit dat onderwijszalen altijd open zijn. Docenten mogen studenten vragen om 15 minuten voor de start van hun college de zaal te verlaten. We vragen studenten de zaal achter te laten zoals ze deze aantroffen. Dat geldt voor zowel netheid als opstelling.

QR-code scannen

Bij naambordjes van de zalen worden stickers met QR-codes geplaatst. Als studenten deze QR-codes scannen met hun telefoon, komen ze terecht op de pagina waarmee ze de zaal op een ongebruikt moment kunnen boeken.

Vragen?

Neem dan contact op met de servicedesk.