Check het NSE-responspercentage van jouw faculteit: help jij hem stijgen?

10 februari 2022

De studenten van jouw faculteit hebben in de afgelopen weken de vraag gekregen om de Nationale Studenten Enquête (NSE) in te vullen. Hun feedback wordt gebruikt om studies en studentenfaciliteiten te verbeteren.
In de week van 14 februari willen we de NSE extra onder de aandacht brengen bij studenten. Dat doen we op vele manieren, maar ook docenten kunnen eenvoudig een steentje bijdragen: laat deze slide
zien tijdens je colleges.

Leiden Empowerment Fonds

Met het invullen van de NSE helpen studenten niet alleen bij het verbeteren van hun opleiding, ze steunen met hun deelname ook eerstegeneratiestudenten en academici. Want voor elke ingevulde enquête doneert de universiteit via het Leids Universiteits Fonds €0,25 aan LEF, het Leiden Empowerment Fonds.

NSE draagt bij aan onderwijskwaliteit

De kwaliteit van de opleidingen wordt continu gecontroleerd. Dat doen zowel medewerkers van de opleidingen en faculteiten (interne kwaliteitszorg), als externe deskundigen (externe kwaliteitsbeoordeling). De uitkomsten van de controles helpen de universiteit de opleidingen verder te verbeteren.
Onderwijsevaluaties zoals de jaarlijkse NSE zijn hier ook onderdeel van.

Meer weten over de NSE in het algemeen? Alle achtergrondinformatie vind je op de
studentenwebsite.