Uitbreiding mogelijkheden Research Support Portal

8 maart 2022

Er is een vernieuwde versie van de Research Support Portal live gezet. De navigatie op het portal is veranderd, waardoor je nu nog makkelijker informatie en aanspreekpunten bij jouw faculteit en instituut kunt vinden. Neem ook een kijkje op het vernieuwde portal.

Portal als wegwijzer

Het Research Support Portal dient als een wegwijzer voor onderzoekers bij het voorbereiden, uitvoeren en afsluiten van (extern gefinancierde) onderzoeksprojecten. Ook ondersteuners die bijvoorbeeld een vraag krijgen buiten hun eigen expertisegebied kunnen hier terecht.

Onderzoeker staat centraal

De onderzoeker staat centraal op deze portal. Of je nu aan de start van je onderzoek staat, of juist helemaal aan het eind: voor iedere fase is er waardevolle informatie te vinden. Denk bijvoorbeeld aan tips om financiering te vinden, ethische afwegingen bij je onderzoek, datamanagement en intellectueel eigendom. De ondersteuningsinformatie is via één overzicht toegankelijk, ongeacht waar deze zich binnen de universiteit bevindt. Je kunt deze informatie filteren op onder meer faculteit, ondersteuningsdomein of de fase in het onderzoeksproces.

Blijven doorontwikkelen

Het werk aan de portal gaat door. De komende maanden blijven we informatie verder aanvullen en verbeteren. Die oproep geldt ook voor jou: aanvullingen, suggesties en correcties blijven welkom via researchsupportportal@leidenuniv.nl.