Nieuw Strategisch Plan gepresenteerd tijdens Dies Natalis

9 februari 2022

Tijdens de Dies Natalis is het nieuwe Strategisch Plan ‘Vernieuwen en Verbinden 2022-2027’ gepresenteerd. Het plan is tot stand gekomen dankzij de betrokkenheid van heel veel collega’s en studenten, ook van onze faculteit. Zij hebben open en enthousiast meegedacht en waardevolle inzichten gedeeld tijdens online consultaties en themabijeenkomsten. Dankzij deze gezamenlijke inspanning ligt er nu een mooi, nieuw perspectief voor de komende jaren.

Het Strategisch Plan geeft aan de hand van zes ambities en onze kernwaarden richting aan de keuzes die we met elkaar maken in de komende jaren. Hoe willen we dat ons onderwijs er in de toekomst uitziet? Hoe willen we als universitaire gemeenschap met elkaar omgaan? Hoe versterken we de impact van ons onderzoek? Wat gaan we misschien wel minder of niet meer doen? Dit zijn voorbeelden van vragen die we beantwoorden in het plan. Het Strategisch Plan geeft de stip op de horizon aan waar we ons als universiteit naartoe willen bewegen.

Erwin Muller:

'Een van de belangrijkste uitgangspunten van dit nieuwe strategische plan is samenwerken en verbinden. Dit past prachtig bij de doelstellingen die FGGA heeft. De samenwerking die wij hebben met de stad Den Haag en hiermee het verbinden tussen theorie en praktijk staat de komende tijd hoog op onze agenda. Wij streven naar een intensieve relatie met de samenleving, zowel op het gebied van onderwijs en onderzoek.
Als je samenwerkt kom je tot nieuwe inzichten en mooie resultaten. Dit zie je terug in de interfacultaire samenwerking die wij doen op het gebied van onderwijs en onderzoek. Maar dit is ook terug te zien in dit nieuwe strategische plan dat samen met de medewerkers en studenten tot stand gekomen is.

Ik raad jullie allemaal aan om het nieuwe strategische plan te lezen. Praat er met elkaar en met je studenten over en bespreek hoe het jullie verder kan verbinden.'