Voordrachten Huibregtsenprijs 2022

7 februari 2022

De Avond van Wetenschap en Maatschappij beoogt het maatschappelijk belang van wetenschap te onderstrepen, onder meer door het tonen van aansprekende toepassingen van wetenschappelijk onderzoek in de praktijk. In lijn met dit streven wordt de Huibregtenprijs uitgereikt door de Stichting De Avond van Wetenschap en Maatschappij.

De winnaar van de Huibregtsenprijs ontvangt een sculptuur, € 25.000 voor onderzoek en een workshop door het Lorentz Center.

Ter gelegenheid van Leiden als European City of Science 2022, vindt de Avond van Wetenschap en Maatschappij dit jaar plaats in de Pieterskerk!

Wie en wat kan er genomineerd worden?

Onderzoeksleiders van recente onderzoeksprojecten die wetenschappelijk vernieuwend zijn en overtuigend zicht bieden op een maatschappelijke toepassing of getuigen van een duidelijke maatschappelijke relevantie.

De prijs wordt toegekend aan de leider(s) van het onderzoeksproject. In recente edities zijn ook duo’s gehonoreerd.

Deadline en aanmeldprocedure

Vanwege het maximum van 2 voordrachten vanuit de universiteit, vindt een interne kandidaatselectie door de rector plaats.

Voordrachten kunnen uitelijk 21 februari gestuurd worden aan faculteitsbestuur@law.leidenuniv.nl. Het Faculteitsbestuur zal uit de ontvangen voordrachten een keuze maken en deze doorsturen aan SAZ.

Meer informatie.