ICT

Werkzaamheden van 14 tot 25 februari: zorg dat je telefoon doorgeschakeld staat

11 februari 2022

Vanaf maandag 14 februari tot ten minste vrijdag 25 februari zullen de desktops binnen het Bestuursbureau en het ASSC worden vervangen door replicators (docking stations). Ook zal aan werkplekken met één beeldscherm een beeldscherm worden toegevoegd. Door deze werkzaamheden is het wellicht tijdelijk niet mogelijk om op de gereserveerde werkplek te zitten.

Via een replicator is het mogelijk om met een universitaire laptop toegang te krijgen tot het universitaire netwerk. Niet-universitaire laptops hebben via de replicators geen toegang tot het universitaire netwerk en maken dus gebruik van de Wifi. Niet-universitaire laptops kunnen via de replicators wel gebruik maken van de twee beeldschermen. Voor MacBooks geldt een uitzondering: MacBooks kunnen via de replicator gebruik maken van één beeldscherm. Ook is het bij MacBooks niet altijd mogelijk om via de replicator toegang te krijgen tot het universitaire netwerk en zal verbinden met wifi dus nodig zijn.
Op een aantal werkplekken blijven de desktops staan zodat er ook werkplekken zijn voor medewerkers die (even) geen laptop hebben of gasten van buiten het Bestuursbureauof het ASSC. Deze desktops zullen worden vervangen door nieuwere desktops wanneer ze erg oud zijn.

Let op: Door een technisch probleem dat optreedt bij de uitrol van de replicators moeten de telefoons die op de bureaus staan worden afgesloten. Voor de bereikbaarheid is het dus belangrijk dat je vaste nummer doorgeschakeld is naar een mobiel nummer/vast nummer dat wel bereikbaar is. De meeste telefoons staan door het thuiswerken al doorgeschakeld. Mocht je nog niet doorgeschakeld staan, klik dan op de onderstaande link voor instructies.

Klik hier voor instructies voor het doorschakelen van je telefoon