Onderzoek

Externe Onderzoeksfinanciering: Open Call 'Advancing Equity in Academia through Innovation'

14 maart 2022

Met het nieuwe programma Advancing Equity in Academia through Innovation stelt NWO geld beschikbaar voor onderzoek naar de ontwikkeling van nieuwe of implementatie van bestaande interventies voor een inclusieve academische cultuur. Om innovatieve onderzoeksvoorstellen te creëren zijn verschillende expertises en perspectieven van diverse onderzoekers en niet-onderzoekers aan universiteiten, alsook professionals van buiten de academische wereld nodig. NWO investeert in diversiteit en een inclusieve academische cultuur door onderzoek te financieren dat bestaande patronen, structuren en processen aanpakt. Het beoogde effect is een meer inclusieve cultuur waarin iedereen wordt gewaardeerd, ongeacht zijn etnische achtergrond.

Tijdens een sandpit workshop (27-30 juni 2022) worden consortia gevormd die onderzoeksvoorstellen gaan uitwerken. De call is onderdeel van het Impulsprogramma Inclusie in de Wetenschap.

Open Call

• Wat: onderzoeksvoorstellen ingediend door consortia om kansengelijkheid, diversiteit en inclusie van ondervertegenwoordigde etnische groepen in de academische wereld te bevorderen en een cultuuromslag te realiseren
  • Subsidie: €325.000
  • Wie: onderzoekers kunnen zich aanmelden voor de sandpit workshop (27-30 juni 2022)
  • Deadlines: 14 april 2022 (expression of interest); 29 september 2022 (volledig voorstel)
  • Informatie: Advancing Equity in Academia through Innovation

Martine van Trigt, subsidie-adviseur Stafdienst Onderzoek Meijers.