FWN voor Oekraïne

16 maart 2022

Wil jij ook iets betekenen voor de strijd in Oekraïne? Vanuit onze faculteit zijn er meerdere initiatieven op gang gekomen om hulp te leveren aan Oekraïners in nood. Lees hieronder hoe ook jij een steentje bij kan dragen.

Verzamelen van spullen

Nataliia Machushynets (IBL) en Yevhenii Radchenko (LIC) zijn twee PhD-kandidaten uit Oekraïne. Ze verzamelen spullen voor hun thuisland. Meer weten over wat ze precies nodig hebben, en waar je het kan inleveren? Lees hier alle belangrijke info.

Geldinzamelingsactie

Alexey Boyarsky en Yevheniia Cheipesh zijn twee wetenschappers van het LION. Samen met andere Oekraïense vrijwilligers uit de wetenschappelijke wereld zijn ze een inzamelingsactie gestart om geld te verzamelen voor in gevaar gebrachte Oekraïners. Lees hier hoe ook jij kan doneren.

Meer initiatieven

Op de pagina Science for Ukraine kan je alle initiatieven vinden die vanuit de FWN zijn opgetuigd. Hier kan je ook vinden hoe jij jouw eigen idee kan aanmelden.