Call for proposals: tweede bijeenkomst Cultures of Victimology

26 april 2022

Graag zouden we u uitnodigen voor de tweede bijeenkomst van Cultures of Victimology, ditmaal in de vorm van een eendaags symposium, op 24 juni 2022 in het Kamerlingh Onnesgebouw van de Universiteit Leiden. Aanvang om 09.30 uur, einde nader te bepalen.

Wij definiëren ‘culturele victimologie’ als het onderzoeksgebied dat slachtofferschap, in de breedste zin, en de reacties daarop bestudeert vanuit cultureel perspectief. Dit evenement heeft als doel om wetenschappers uit vele verschillende vakgebieden met een onderzoeksinteresse in culturele perspectieven op slachtofferschap samen te brengen. Zo kunnen wij van elkaar leren, zodat we in de toekomst kunnen samenwerken en uiteindelijk baanbrekend nieuw interdisciplinair, namelijk cultureel victimologisch, onderzoek kunnen creëren.

Meer informatie is beschikbaar, en registreren kan, voor 17 juni 2022, via deze link.

Call for proposals

Stuur voor 10 mei een abstract van 300 woorden en een korte bio (50w) naar i.a.ras@law.leidenuniv.nl. Presentaties zijn 20 minuten (powerpoint is mogelijk), met 10 minuten voor vragen. Presentaties mogen zowel in het Nederlands als in het Engels zijn. Respons volgt op 16 mei.

Wij stellen het zeer op prijs als u ook andere mogelijk geïnteresseerden op dit evenement wijst.