Doe mee met Weekend van de Wetenschap

22 april 2022

Wil jij ook een activiteit organiseren tijdens het Weekend van de Wetenschap op 1 en 2 oktober? Dat kan! Het Weekend van de Wetenschap heeft nog voldoende plek voor nieuwe activiteiten. Wetenschappers van de Universiteit Leiden zijn van harte welkom om iets te organiseren tijdens dit evenement.

Over Weekend van de Wetenschap

Het eerste weekend van oktober is Weekend van de Wetenschap. Weekend van de Wetenschap is er om iedereen, van jong tot oud, op een toegankelijke manier inzicht te geven in de wereld van wetenschap en technologie. Door heel Nederland organiseren bedrijven, universiteiten, bibliotheken, musea, ziekenhuizen en onderzoeksinstellingen op 1 en 2 oktober publieksactiviteiten, gratis toegankelijk voor iedereen.

Aanmelden van activiteiten

Je activiteit hoeft niet groots of spectaculair te zijn, ook een klein programma is welkom. Wel is het van belang dat je activiteit ook leuk is voor een jongere doelgroep (8-14 jaar). Meedoen is simpel: meld je activiteit aan via de website van Weekend van de Wetenschap met ‘Universiteit Leiden’ als moederorganisatie en je staat op het programma.

Meer informatie

Meer informatie over de praktische vereisten voor het aanmelden van je activiteit vind je op de website. Inspiratie opdoen, of met de experts van Weekend van de Wetenschap je activiteit (verder) uitwerken? Meld je aan voor een van de gratis inspiratiesessies:

Neem bij vragen contact op met Marieke Epping, adviseur Wetenschapscommunicatie (SCM).