Sociaal

'Gunst voor de kunst' in het PdlC restaurant

6 april 2022

Het lot wees Elise Seip aan als winnaar van 'Dit had ik ook gekund. Maak je eigen meesterwerk'. Rechts Eveline Wolthuis.

De expositie van studenten en medewerkers FSW heeft alweer plaats gemaakt voor een volgende ronde kunst. Wat blijft is de 'Gunst voor kunst' van de FSW makers. Vanaf maandag 25 april 2022 is er permanent plek voor werk van studenten en medewerkers op het blauwe wandje in het PdlC restaurant.

Ambitie? Mail de FSW kunstcommissie.

Resultaat expositie ‘Dit is Kunst. Toch?’

De kunst is aangekocht, de prijs uitgereikt en de schenking is in grote dankbaarheid ontvangen. De Kunstcommissie FSW heeft twee werken gekocht van de recent afgestudeerde masterstudent psychologie Jie Jie Pan. Haar werk kreeg de meeste stemmen, waaronder die van Elise Seip. Onze collega wees Pans portret 'Milk Cocoa' aan als haar favoriet, kleurrijk en fijnzinnig. Ze was dan ook blij dat precies dat portret nu behoort tot de vaste FSW collectie, net als 'Schreeuw'. ‘Één voor de schoonheid en één voor de investering’, lacht Seip. Want ja, dat economische is een psycholoog van de sectie SEO niet vreemd.

Tweeluik

De meest genereuze actie van onze allereerste expositie voor studenten en medewerkers kwam op naam van onze collega bij het Faculteitsbureau Willem van Eeden.  Zijn interpretatie van het PdlC gebouw, gezien vanaf de Wassenaarseweg, vormt nu een tweeluik samen met de weergave van onze faculteit vanaf het plein. Deze was eerder geschonken door Peter Nas, onze voorzitter van de FSW Kunstcommissie en emeritus hoogleraar CA/OS. Ondertussen zoeken we nog naar een plek voor het metershoge doek van Francien Bouhuijs. Wie heeft de gouden tip?