Kom naar het SMV-congres ‘De kwestie verwarde personen en meer’

12 april 2022

Op woensdag 20 april vindt tussen 19.30 en 22.00 uur in Wijnhaven het SMV-congres ‘De kwestie verwarde personen en meer’ plaats.

De titel van het congres verwijst naar het boek van Bauke Koekkoek waarin de onderzoeker van de HAN en de Politieacademie verschillende suggesties doet om de aanpak van het vraagstuk rond verwarde personen te verbeteren.

Tijdens de bijeenkomst zullen Johan Bac (Algemeen directeur van Reclassering Nederland) en Ybo Burema (Lid van Hoge Raad) de relevantie van Koekkoeks benadering vanuit verschillende perspectieven (zorg, reclassering, lokaal beleid) verder verkennen.

Sharon Dijksma (burgemeester van gemeente Utrecht) zal stilstaan bij de vraag hoe gewenste samenwerking tussen verschillende partners eruit ziet met het oog op het offensief tegen drugscriminaliteit.

De bijeenkomst is niet alleen een kans om meer inzicht te krijgen vanuit de praktijk, maar biedt ook de mogelijkheid om met interessante personen in contact te komen.

Meer informatie over het congres en aanmelding is beschikbaar via www.maatschappijenveiligheid.nl.