Praat mee over voorwaarden beurs- en buitenpromovendi

25 april 2022

Beurs- en buitenpromovendi vormen een belangrijk onderdeel van ons team van onderzoekers. De omstandigheden waaronder hun promotietraject plaatsvindt, verschilt echter van die van promovendi in loondienst. Dit kan leiden tot onduidelijkheden en soms ook tot problemen. Begeleid je beurs- en buitenpromovendi en wil je ervaringen en ideeën uitwisselen? Hier lees je meer over wat je kunt doen en hoe je je aanmeldt.

Waarom de taskforce voor beurs- en buitenpromovendi?

Vorig jaar is een taskforce onder leiding van professor Erwin Muller, decaan van de Faculteit Governance and Global Affairs, ingesteld om de positie van beurs en buitenpromovendi te bekijken. De voorwaarden kunnen verschillen van faculteit tot faculteit en zelfs van instituut tot instituut binnen dezelfde graduate school. De taskforce wil meer duidelijkheid scheppen over de verschillen in rechten en plichten. Waar mogelijk zal de task force knelpunten adresseren en oplossingen aandragen.

Daartoe wil Erwin Muller graag in gesprek met (co-)promotoren van beurs- en buitenpromovendi uit verschillende instituten om hierover te praten. Deze dialogen zullen plaatsvinden op 19 mei van 14.30 - 16.00 uur (online) en op 23 mei van 17.00 - 18.30 uur (online). De dialogen zullen in het Engels plaatsvinden.

Aanmeldingsprocedure

Heb je waardevolle informatie om te delen? Meld je dan aan voor deze gesprekken bij Janneke Vader: j.vader@BB.leidenuniv.nl onder vermelding van je beschikbaarheid voor een van de twee sessies. Mocht je ervaringen willen delen, maar niet in de gelegenheid zijn op deze data, neem dan contact op met Janneke voor een individueel gesprek. De taskforce zal meer dan dankbaar zijn om jullie ervaringen te horen en op jullie suggesties voort te bouwen.