Deadline verlengd - Unieke kans: lesgeven in Hastings Spring 2023

14 juli 2022

Een tijdje in het buitenland doceren biedt ongekende voordelen: ervaring opdoen met een ander onderwijssysteem, nieuwe ideeën opdoen, andere onderwijscurricula en onderzoek verkennen, het ontdekken van best practices, het (verder uit)bouwen van een internationaal netwerk en nog veel meer.

Onze faculteit heeft sinds het begin van de jaren negentig een zeer gewaardeerd samenwerkingsverband met University of California, Hastings College of the Law in San Francisco. Naast studentenuitwisseling biedt deze overeenkomst ook de mogelijkheid om een semester een vak te doceren. Tal van onze medewerkers hebben hier inmiddels een cursus verzorgd. Omgekeerd ontvangen wij elk jaar iemand van Hastings. Dit semester ontvangen wij prof. David Takacs die het vak Biodiversity Law bij ons komt verzorgen.

Periode

Het betreft het Spring Semester van 2023 (aanvang begin januari – begin mei). Deze periode valt eventueel uit te breiden met onderzoek.

Kosten

Hastings zorgt voor een appartement (voor de onderwijsperiode); de faculteit draagt de reiskosten naar San Francisco v.v. en visumkosten. Het verblijf moet verder door de eigen afdeling mogelijk worden gemaakt.

Belangstelling?

Overleg eerst met de leidinggevende. Daarna ontvangen we graag een kort Engelstalig voorstel met o.a.:

• De naam van het aan te bieden vak;
  • Hoe dat op belangstelling van Amerikaanse studenten zou kunnen rekenen;
  • Wat het verblijf voor persoonlijk onderzoek zou kunnen betekenen (denk aan publicaties, aanvragen etc.);
  • cv (Engelstalig).

Meer weten? Neem dan contact op met Anette van Sandwijk: a.m.m.van.sandwijk@law.leidenuniv.nl. Ook is het mogelijk om een afspraak met David Takacs te maken die graag meer vertelt over Hastings!

Reacties graag voor 15 augustus 2022 naar eerder vermeld e-mailadres. Bij meerdere aanmeldingen zal selectie door de decaan plaatsvinden.