Aanvraagronde LUF Praesidium Libertatis Subsidie 2022 van start

16 mei 2022

De aanvraagprocedure en subsidievoorwaarden voor de LUF Praesidium Libertatis Subsidie 2022 zijn gepubliceerd. De subsidie wordt toegekend aan een jonge getalenteerde onderzoeker die in staat wordt geacht vernieuwende en originele onderzoeksideeën (verder) te ontwikkelen. De subsidie wil ook een opstap bieden naar grotere beurzen en omvat een geldbedrag van € 75.000.

Voorwaarden:

• De aanvrager is gepromoveerd, heeft een betaalde aanstelling bij de Universiteit Leiden en is niet langer dan tien jaar geleden gepromoveerd, dat wil zeggen op of na 1 juni 2012.
  • De NWO-extensieregeling is van toepassing.
  • Het voorgestelde project betreft vernieuwend onderzoek dat door de aanvrager bij honorering zal worden uitgevoerd.

Per faculteit kunnen twee aanvragen worden ingediend die de steun van het faculteitsbestuur hebben. De commissie onderzoekaanvragen zal daarom een selectie maken als er meer dan twee aanvragen ingediend worden. Elke faculteit heeft een contactpersoon, die het proces coördineert. Neem contact op voor informatie over de deadline en de selectieprocedure.