Marjan van Dasselaar is de ombudsfunctionaris medewerkers

10 mei 2022

Sociale onveiligheid staat al langer op de agenda van het college van bestuur. Annetje Ottow kondigde in een eerder bericht aan dat een van de maatregelen het aanstellen van een ombudsfunctionaris voor medewerkers is. Deze maand is Marjan van Dasselaar gestart. Zij verleent onafhankelijk advies aan de universiteit over de wijze waarop het werkklimaat onder medewerkers veiliger kan worden. Marjan geeft advies naar aanleiding van onderzoek naar thematiek en terugkerende patronen die vaak de achtergrond vormen van problemen van medewerkers. Dit kan betrekking hebben op ongewenst gedrag, discriminatie, conflicten en integriteitszaken. De ombudsfunctionaris is daarom een cruciaal onderdeel van sociale veiligheid in onze organisatie.

Benieuwd naar Marjan en hoe zij haar rol gaat invullen? Binnenkort stellen we haar uitgebreid aan je voor in een interview.

Meer informatie over de ombudsfunctionaris >>