Nomineer een student voor de ECHO Awards 2022

23 mei 2022

De werving voor de ECHO Awards 2022 is gestart. Nominaties voor de ECHO Awards 2022 kunnen tot en met woensdag 1 juni worden ingestuurd naar het Expertisebureau Diversiteit & Inclusie (EDI). Alle voordrachten dienen intern door het EDI verzameld te worden, voordat deze bij ECHO ingediend worden.

Over de ECHO Awards

De ECHO Awards zijn nationale prijzen voor excellent talent in het hoger onderwijs. Studenten die in aanmerking komen voor ECHO Awards zijn Nederlandse studenten met een vluchteling- of ‘niet-Westerse’ achtergrond (Afrika, Latijns America en Azië, inclusief Indonesië en Japan) en internationale studenten die in hun eigen context deel zijn van een ondervertegenwoordigde groep. Geschikte kandidaten zijn vernieuwend in het denken en doen, beschikken over een organiserend vermogen, hebben bijgedragen aan maatschappelijke impact en zijn een 'critical friend' bij uitdagingen met betrekking tot uitsluiting en het vinden van constructieve oplossingen.

Uit onze ervaring is het traject voor winnaars in aanloop naar hun nominatie een waardevolle ervaring die positief bijdraagt aan hun persoonlijke ontwikkeling: ze staan stil bij zichzelf, wie zij zijn en waar zij naartoe willen werken. De winnaars worden beloond met een volledig verzorgde Summercourse aan UCLA in de Verenigde Staten in 2023.

Hoe nomineer je een student

Voor een nominatie ontvangt EDI graag de volgende informatie:

• Naam en e-mailadres van de geschikte kandidaat
  • Een korte onderbouwing voor de voordracht door de voordrager (ongeveer 250 woorden)
  • Indien mogelijk een CV en korte motivatie van de kandidaten

Het EDI zal de kandidaten begeleiden in het schrijven van de uiteindelijke motivatiebrief en andere onderdelen van de officiële voordracht voor de ECHO Awards. Meer informatie over de ECHO Awards en de uitreiking is te vinden op de ECHO website. De voordrachtsprocedure op de ECHO website komt niet overeen met de procedure binnen de Universiteit Leiden. Graag bovenstaande procedure te volgen.

* Voordrachten voor kandidaten die aan de Faculteit der Geesteswetenschappen studeren kunnen tot uiterlijk 30 mei ingediend worden via dit e-mailadres.

Heb je vragen? Stel ze dan aan het EDI .

De deadline voor het indienen van nominaties is woensdag 1 juni 2022. Nomineer vandaag nog!