Oud-collega Gerben Bruinsma overleden

20 mei 2022

Gerben Bruinsma

Op 17 mei 2022 is oud-collega Gerben Bruinsma overleden. Gerben was tussen 1999 en 2009 hoogleraar Criminologie aan onze faculteit. Daarnaast was hij van 1999 tot 2017 directeur van het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving, dat ook in Leiden gevestigd is geweest.

Gerben heeft een belangrijke rol gespeeld in het opzetten van de afdeling Criminologie en de criminologie-opleidingen. Hij doceerde onder andere het vak Theoretische Criminologie. Hij was lange tijd actief binnen en een trouw bezoeker van de congressen van de Nederlandse Vereniging voor Criminologie. Veel collega's hebben met Gerben samengewerkt en zijn ‘opgegroeid’ met zijn werk.  Wij wensen zijn naasten veel sterkte toe in deze moeilijke tijd en we hopen dat de mooie herinneringen troost bieden.