Externe onderzoeksfinanciering: Marie Curie Postdoctoral Fellowships

20 juni 2022

Marie Sklodowska Curie Postdoctoral Fellowships zijn bestemd voor onderzoekers die maximaal 8 jaar zijn gepromoveerd en 1 tot 2 jaar in het buitenland willen verblijven. Het gaat om onderzoek, het verkrijgen van nieuwe ‘skills’ via training, en loopbaanontwikkeling. Een goede match tussen onderzoeker en host institution is vereist. Kandidaten schrijven hun voorstellen in nauwe samenwerking met de beoogde begeleider (een senior onderzoeker).

Informatie: MSCA Postdoctoral Fellowships 2022

Match tussen onderzoeker en begeleider

Met deze fellowships kunnen postdocs gedurende 1-2 jaar aan de faculteit worden aangesteld. Onderzoekers kunnen nadenken over potentiële kandidaten en met hen samen een onderzoeksvoorstel indienen (deadline: 14 september 2022). De belangrijkste criteria vormen de kwaliteit van het onderzoeksvoorstel, passendheid bij de lopende onderzoeksprogramma’s en een goede match tussen begeleider en onderzoeker.

Martine van Trigt, subsidie-adviseur, kan begeleiding en ondersteuning geven bij het voorbereiden en schrijven van de voorstellen, in nauwe samenwerking met zowel de kandidaat als de beoogde begeleider.

Martine van Trigt, subsidie-adviseur Stafdienst Onderzoek Meijers.