Sociaal

Oproep: help een student en word host

16 juni 2022

Vanwege de grote woningnood zijn Hospi Housing en de universiteit een samenwerking aangegaan. Hospi Housing blaast hospitaverhuur nieuw leven in door (internationale) studenten te koppelen aan lokale hosts en gastgezinnen. In Utrecht hebben zij op deze manier al 100 studenten geholpen aan een kamer bij iemand thuis.

Een kamer in huis verhuren is tijdelijk en in Leiden zonder vergunning toegestaan. Hospi Housing geeft persoonlijk advies en helpt bij het vinden van een geschikte match. Host worden vergroot je wereld, zorgt voor gezelligheid en levert je een leuk zakcentje op. Voor hosts en gastgezinnen is de service gratis, studenten betalen een eenmalige fee.

Elk jaar hebben honderden studenten in Leiden moeite met het vinden van een kamer. Daarom hebben wij u nodig. Benieuwd hoe je kunt helpen of ken je iemand met een kamer over? Kijk op www.hospihousing.com of stuur een mail naar info@hospihousing.com.