Tip: help je collega's, zet je profielfoto in Office 365

24 juni 2022

Als je veel online samenwerkt, is het wel prettig om te zien met wie je te maken hebt. Door je foto toe te voegen in Office 365, help je je collega's om je te herkennen en verklein je de onderlinge afstand.

Wie kan je profielfoto zien?

Als je je foto in Office 365 zet, is deze zichtbaar voor al je collega's van Universiteit Leiden, in alle Office 365-apps.

Sommige faculteiten en instituten gebruiken professionele foto’s voor de website. Die kun je ook voor je Office 365-profiel gebruiken. Het is niet verplicht je profielfoto toe te voegen.

Hoe voeg je je profielfoto toe?

• Kies een foto. Het mag een .png-, .jpg- of .gif-bestand zijn (zorg ervoor dat de foto kleiner is dan 4 MB). Sla de foto op.
  • Open je webmail (https://outlook.office.com). Log eventueel in met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  • Klik rechts bovenin op je profielafbeelding (1) (als je nog geen profielafbeelding hebt toegevoegd, zie je hier een anoniem profiel bestaande uit je initialen).
  • Klik in het venstertje dat nu verschijnt op de al bestaande profielafbeelding die je wilt vervangen (2).
  • In het nieuw verschenen venster kun je klikken op + Nieuwe Foto uploaden (3).
  • Selecteer de foto en klik op Openen.
  • Eventueel heb je nog de mogelijkheid om je foto wat in te zoomen d.m.v. de schuifbalk onderin. Ook kun je de afbeelding wat verschuiven door deze te slepen in het venster.
  • Klik daarna onderin het venster op Toepassen om de wijziging door te voeren.

De afbeelding is nu opgeslagen, maar het kan een tijdje duren voordat de wijzigingen overal zichtbaar zijn.

Meer tips

Meer tips over het gebruik van Office 365 en Teams vind je in de helpdesk portal.  Zoek op Teams of Office 365.

Deze informatie staat in de helpdesk portal onder KI 3914