Organisatie

Update bouw fase 2A: eerste deel van het gebouw op de helft van de maximale hoogte!

30 juni 2022

De bouw van fase 2a neemt serieuze vormen aan. Op de kop van de kantoorvleugel zijn de kolommen op de tweede verdiepingsvloer geplaatst. Hiermee is het eerste deel van het gebouw over de helft van de uiteindelijke te bereiken hoogte van ongeveer 21 meter! Op de andere delen van het gebouw is Heijmans bezig met het storten van de tweede verdiepingsvloer.

Met het plaatsen van de dubbelhoge kolommen bij de entree wordt de contour van de vide zichtbaar. Inmiddels zijn ook de stempels van de vloeren verwijderd en zie je de eerste ruimtes verschijnen. Dat is de opmaat naar de volgende fase: het aanbrengen van kalkzandsteen wanden en de infrastructuur van de installaties.

Volg de bouw van fase 2A

Wil je af en toe updates ontvangen over de bouw van fase 2A? Download dan ‘de Bouwapp’ van Heijmans in de App Store (voor Iphone) en de Play Store (voor Android) en volg 'Nieuwbouw Science Campus fase 2A'.

Vragen?

Heb je vragen over de werkzaamheden? Neem dan contact op met de servicedesk.

Over de nieuwbouw
Het nieuwe Gorlaeus Gebouw van de faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen wordt in drie fasen gerealiseerd. De eerste fase is sinds 2016 in gebruik. Van 2018 tot eind 2023 wordt aan fase 2A gewerkt en van 2024 tot en met 2026 is het de beurt aan de laatste fase, 2B. In 2026 is het Gorlaeus Gebouw helemaal klaar.