Zomer & start van het nieuwe collegejaar 2022-2023

23 juni 2022

Beste collega,

Het meeste onderwijs is afgerond, de tentamens zijn gestart, de roostering voor het collegejaar 2022-2023 is bijna klaar en de zomer is in het land.

Van start op onze campus in september 2022!

Het nieuwe collegejaar start maandag 5 september 2022 en graag delen we de uitgangspunten waar vanuit we starten:

• Het uitgangspunt is dat onderwijs (incl. toetsing) wordt verzorgd op locatie.
  • We roosteren weer zoals voor de coronatijd, uiteraard in overleg met alle vakken.
  • De corona-afmeldbutton is niet meer actief.
  • De invulling van het onderwijs is, binnen de afspraken met de opleidingsdirecteuren, aan de docenten  en staat tijdig vermeld in Brightspace voor de studenten.
  • Voor ondersteuning kunnen docenten terecht bij het LTC.
  • Studenten nodigen we dan ook allemaal uit om in september naar Leiden en/of Den Haag te komen. Als masterstudenten niet kunnen komen in verband met reisbeperkingen melden zij zich bij de mastercoördinator.
  • Onderzoek kan op (de universitaire) locaties in binnen- en buitenland blijven plaatsvinden.
  • Er kan weer volledig worden gewerkt op de campus, maar ook deels thuis, afhankelijk van de werkzaamheden en de afspraken met de leidinggevende. Meer informatie over thuiswerken vind je hier.

Scenario’s voor het najaar 2022

We nemen de geleerde lessen uit de coronaperiode mee. Op het gebied van onderwijs, onderzoek en organisatie zijn al voorbereidingen getroffen om snel terug te schakelen in de processen, mocht dat onverhoopt nodig zijn. Alle updates hierover staan online op de universitaire website.

De regiegroep wordt indien aan de orde weer opgeschaald en draagt zorg voor de uitvoering en communicatie (ook via faculteitsbestuur, opleidingsdirecteuren en LTC) van dan geldende maatregelen.

Evenementen augustus en september 2022

In verband met de start van het nieuwe collegejaar staat weer een aantal evenementen gepland. Zet ze in de agenda, we hopen je daar te mogen verwelkomen.

16 augustus 2022      - El CID
30 augustus 2022     - Orientation Week Leiden
5 september 2022     - Opening universitair jaar 2022-2023
6 september 2022     - Opening facultair jaar 2022-2023
9 september 2022     - Alumnidag faculteit

Zomerse afsluiting & vakantie

We adviseren je echt uit te rusten de komende zomerperiode en ook twee á drie weken vakantie te nemen om zo met energie te kunnen starten met het nieuwe collegejaar.

Hartelijke groet en graag tot ziens op een zomers terras!

Joanne van der Leun
Mirjam Sombroek