Onderzoek

Aankondiging: vraag subsidie aan voor Virtuele Internationale Samenwerkingsprojecten (VIS)

7 juli 2022

In een Virtueel Internationaal Samenwerkingsproject (VIS) werken Nederlandse en buitenlandse studenten op afstand samen aan een project waarin lokale vraagstukken verbonden worden aan een internationaal perspectief.

Ben je docent of onderwijskundige en wil je zo'n project ontwikkelen voor Leidse studenten en studenten van een buitenlandse universiteit? Van 2 tot en met 30 september kun je een subsidieaanvraag voor de tweede 2022 VIS subsidie ronde indienen bij de Senior International Relations Officer, Carine de Wilde. Wordt je projectvoorstel goedgekeurd, dan ontvangt de universiteit €15.000 van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap om je vrij te roosteren zodat je tijd hebt voor het ontwikkelen van het project.

Hoe dien je een aanvraag in?

• Vraag schriftelijke toestemming van je instituut/leidinggevende
  • Vul het formulier in dat op 2 september op de medewerkerswebsite beschikbaar wordt gesteld. Als voorbeeld kun je hier het formulier downloaden van de eerste ronde in 2022. Bij de eerste ronde dienden de antwoorden op de vragen in het Nederlands te worden gegeven.
  • Stuur het per 2 september beschikbaar gestelde formulier, samen met de schriftelijke toestemming, uiterlijk maandag 19 september om 09:00 naar Carine de Wilde voor de ondertekening door het College van Bestuur en het indienen van de aanvraag.
  • De aanvragen worden beoordeeld op volgorde van binnenkomst - hoe vroeger je de aanvraag indient, hoe groter de kans op toekenning.

Raadpleeg voor meer informatie de volgende websites: