Facilitair

Bezoekers campus W&N parkeren vanaf 15 augustus in de Ehrenfestgarage

19 juli 2022

Binnenkort wordt de parkeergarage aan de Ehrenfestweg, tegenover het Gorlaeus collegezalengebouw, opgeleverd. Per 15 augustus 2022 kan de parkeergarage door bezoekers van het Leiden Bio Science Park worden gebruikt.

Bezoekers parkeren per 15 augustus in Ehrenfestgarage

De Ehrenfestgarage is bestemd voor bezoekers van het Leiden Bio Science Park. Hieronder vallen dus ook alle bezoekers van universiteitsmedewerkers die op de FWN-campus werken. Vanaf 15 augustus dienen bezoekers te parkeren in de Ehrenfestgarage. Van de ca 750 plekken zijn 450 plekken verhuurd aan omliggende bedrijven op de campus en 300 plekken beschikbaar voor kort gebruik. Verwachting is dat er voldoende plek voor kort parkeren beschikbaar is. Vanaf 1 augustus 2022 is het dan ook niet meer toegestaan dat bezoekers op een van onze eigen parkeerterreinen parkeren.

Een uitzondering geldt voor de deelnemers aan de workshops van het Lorentz Center. Voorlopig kunnen zij gebruik blijven maken van het parkeerterrein bij het Gorlaeus Bestuursgebouw of de parkeergarage van het Gorlaeus Gebouw. Op termijn zullen zij ook in de Ehrenfestgarage moeten parkeren.

Kosten voor het parkeren

Het parkeren in de Ehrenfestgarage is betaald en heeft een tarief van 2 euro per uur. Op dit moment is het alleen mogelijk dat bezoekers die parkeren in de garage, de kosten zelf betalen. Er wordt gewerkt aan een oplossing om deze kosten, al dan niet voor rekening van de diensten of instituten, te kunnen laten verrekenen/restitueren. Zodra hier meer informatie over beschikbaar is, wordt dit uiteraard gedeeld.

Parkeren voor medewerkers

Voor medewerkers van de Universiteit Leiden verandert er niets. Zij kunnen, met een parkeerabonnement, parkeren op het parkeerterrein bij het Gorlaeus Bestuursgebouw of in de parkeergarage van het Gorlaeus Gebouw.

Vragen? Neem dan contact op met de Servicedesk via servicedesk@science.leidenuniv.nl