Organisatie

Gouden vlag voor bovengemiddelde prestaties tijdens bouw fase 2A voor Heijmans en het LIC

11 juli 2022

Op woensdag 6 juli en donderdag 7 juli 2022 hebben zowel Heijmans als het LIC een gouden vlag ontvangen voor het leveren van bovengemiddelde prestaties tijdens de bouw van fase 2A. Ze ontvingen deze vlag uit handen van Tessel Linders, hoofd huisvesting bij de Faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen van de Universiteit Leiden.

Kwaliteit

Voor de bouw van de 2e fase werken de Universiteit Leiden en aannemer Heijmans met een kwaliteitssysteem waarbij de aannemer moet aantonen dat het werk voldoet aan de gevraagde kwaliteit. Om deze reden zijn er regelmatig interne controles en momenten om het kwaliteitsdenken in het hele bouwproces te verankeren.

Groene, rode en gouden vlaggen

Daarnaast kijken we als universiteit uiteraard ook zelf mee. Inhoudelijk sturen we bij waar nodig, maar ook het proces krijgt de aandacht. Als universiteit kunnen we hiervoor vlaggen uitdelen: een groene vlag als het goed gaat, een rode vlag voor serieuze missers en een gouden vlag voor bovengemiddelde prestaties.

Gouden samenwerking

Rood is gelukkig niet aan de orde en groen wordt vaak vergeten. Het is echter goud waard hoe de bouw en onze collega's over en weer rekening met elkaar houden. Dat vierden we dan ook op woensdagavond tijdens de zomerborrel met een gouden vlag voor Heijmans en donderdagochtend met koffie en een gouden vlag voor de collega's van het LIC die het vaakst met verstoringen worden geconfronteerd.

Het werkt ontzettend fijn als we over en weer begrip kunnen opbrengen, dat komt ook de kwaliteit van het werk ten goede.

Daarom: Heijmans en collega's, bedankt!